سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کشورهای تولید کننده قهوه

 

کشورهای تولید کننده قهوه

کشورهای تولید کننده قهوه

کشورهای تولید کننده قهوه :

1-برزیل

بزرگترین تولیدکننده قهوه در جهان است و بیش از 150 سال است که این جایگاه را حفظ کرده است. این کشور در سال 2011 بزرگترین تولیدکننده قهوه سبز در جهان بود و همچنان بدون رقیب مانده است.
2- ویتنام
ویتنام در سال 1975 تنها 6000 تن تولید داشت در حالی که تولید این کشور در سال 2016 به یک میلیون و 650 هزار تن رسید. این افزایش تولید، ویتنام را دومین تولیدکننده بزرگ قهوه در جهان ساخته است.
3- کلمبیا
این کشور بزرگترین تولیدکننده دانه عربیکا در جهان است که گفته می‌شود قدمت آن به سال 1790 برمی‌گردد.
4- اندونزی
اندونزی چهارمین تولیدکننده بزرگ قهوه در جهان است و اگرچه در تولید قهوه رتبه بالایی نداشته است اما در سال 2016 به میزان 660 هزار تن تولید داشته است.
5- اتیوپی
اتیوپی قهوه معروف عربیکا را پرورش می‌دهد. اتیوپی بیش از 1100 سال است که قهوه تولید می‌کند و منشا اصلی قهوه عربیکا است که محبوب میلیونها نفر است. 28 درصد از صادرات سالانه اتیوپی قهوه است و 16 میلیون اتیوپیایی در این بخش مشغول به کار هستند.
6- هندوراس
هندوراس شرایط اقلیمی مناسبی برای تولید قهوه دارد و یکی از بهترین تولیدکنندگان قهوه ارگانیک در جهان است.
7- هند
هند یک کشور زراعی بزرگ است که هزاران محصول مختلفی در آن کشت می‌شود و قهوه را نیز دربرمی‌گیرد. قهوه عمدتا در مناطق جنوبی هند و در فصل زمستان که آب و هوای مناسبی برای این محصول دارد، تولید می‌شود.
8- اوگاندا
ارز آورترین صادرات اوگاندا قهوه است که توسط اتیوپیایی‌ها به این کشور معرفی شد و شمار زیادی از مردم اوگاندا در کسب و کار قهوه به فعالیت مشغول هستند.
9- مکزیک
این کشور دانه‌های قهوه مرغوب عربیکا را نزدیک منطقه ساحلی گواتمالا تولید می‌کند. قهوه در دهه 1980 به ارزشمندترین محصول این کشور تبدیل شد و همچنان باقی مانده است. در حال حاضر مکزیک بزرگترین واردکننده قهوه در جهان است.
10- گواتمالا
گواتمالا کشور کوچکی است که جایگاه بالایی در صنعت قهوه دارد. تولید قهوه در گواتمالا در سال 1850 آغاز شد و هرگز متوقف نشده است. تولید این کشور در سال 2016 به 204 هزار تن بالغ شد.