سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت کافه با کافی شاپ و ویژگی مورد نیاز آنها

?

 به دلیل آن که واژه کافه و کافی شاپ شباهت زیادی به یکدیگر دارند ممکن است عده ای تصور کنند این دو واژه معنا و مفهومی یکسان دارند اما باید بدانید تفاوت میان این دو به قدری است که کاملا ماهیت آنها را از یکدیگر جدا می‌کند به همین منظور در این مقاله قصد داریم تا به تفاوت کافه با کافی شاپ بپردازیم تا بتوانیم این دو را به راحتی از یکدیگر تمایز دهید و به درستی از این واژه ها استفاده کنید زیرا برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی از تفاوت‌های موجود میان این دو، واژه کافه و کافی شاپ را به غلط و به جای یکدگیر به کار می‌برند.

 

تفاوت کافه با کافی شاپ در چیست?

تفاوت کافه با کافی شاپ در چیست

تفاوت کافه با کافی شاپ در چیست

در پاسخ به این سوال که تفاوت کافه با کافی شاپ در چیست بهتر است ابتدا یک تعریف کوتاه و مختصر در مورد هر کدام به شما ارائه دهیم سپس به سراغ بررسی موردی تفاوت میان آنها برویم.

اگر بخواهیم به بیان ساده کافه را تعریف کنیم باید بگوییم این واژه در لغت نامه به مکانی گفته می‌شود که عده ای در آن جا به دلایل مختلف گرد یکدیگر جمع می‌شوند و یک میان وعده می‌خورند، در گذشته مکان‌هایی با این کاربری در ایران موجود بود که به آن قهوه خانه یا چای خانه می‌گفتند اما رفته رفته این مکان‌ها جای خود را به کافه‌ها دادند، به عبارتی کافه محلی برای پاتوق دوستانه و… است که افراد در آن جمع شده و اکثرا نوشیدنی و کیک سفارش می‌دهند.

 هرگاه یک رستوران را در مقیاس کوچک تر تصور کنیم بیشتر ماهیت کافی شاپ را میتوانیم درک کنیم زیرا این مکان همانند رستوران بیشتر برای صرف غذا مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد با این تفاوت که انواع مختلف نوشیدنی های سرد و گرم نیز در آن سرو می شود به نوعی می‌توان گفت یک رستوران دو کاره است علاوه بر آن قابلیت پاتق بودن را نیز ندارد.

 

تفاوت موردی کافه با کافی شاپ?

تفاوت موردی کافه با کافی شاپ

حال بعد از آشنایی با مفهوم و ماهیت هر یک می‌خواهیم تفاوت کافه با کافی شاپ را مورد بررسی قرار دهیم:

  • تفاوت در دسته بندی از نظر سبک: این دو از نظر دسته بندی سبکی با یکدیگر تفاوت دارند برای مثال کافی شاپ‌ها به دو مدل مختلف فانتزی تجاری و همچنین سنتی نیمه تجاری تقسیم بندی می‌شوند اما در مقابل کافه‌ها از دسته بندی متنوع تری برخوردار هستند زیرا آنها را می‌توان به کافه‌های لوکس، دانشجویی و… تقسیم کرد.

توضیح کوتاه مربوط به هر دسته بندی به شرح زیر است:

  1. کافی شاپ فانتزی تجاری: این نوع از کافی شاپ‌ها دارای دکوری ساده و فانتزی دارند که بیشتر آنها را در پاساژها و مراکز تجاری مشاهده می‌کنیم، این نوع کافی شاپ‌ها دسترسی به نوشیدنی را در فضاهای تجاری بسیار راحت نموده است.
  2. کافی شاپ سنتی نیمه تجاری: نوع سنتی نیمه تجاری از مدل قبلی پیشرفته تر است زیرا در این کافی شاپ‌ها می‌توان علاوه بر نوشیدنی غذا نیز سفارش داد، به نوعی یک رستوران نیمه سنتی با کاربردهای بیشتر است که به شما این امکان را می‌دهد تا همزمان و یا بعد از غذا خوردن نوشیدنی مورد علاقه خود را نیز سفارش دهید، علاوه بر آن در برخی از کافی شاپ‌ها قهوه و ماگ و… نیز برای فروش عرضه می‌شود.
  3. کافه لوکس و لاکچری: تفاوت کافه با کافی شاپ این است که شما به ندرت می‌توانید که کافی شاپ لاکچری پیدا کنید اما به راحتی و به وفور کافه لوکس در دسترس قرار دارد، لوکس بودن کافه ها نیز می تواند دلایل متفاوتی مانند نوع دکوراسیون، نوع سرو نوشیدنی و… داشته باشد.
  4. کافه دانشجویی: کافه‌های دانشجویی ظاهری ساده تر دارند و بیشتر در غالب کافه کتاب‌ها خود را نشان می دهند محل این نوع کافه‌ها بیشتر نزدیک محل دانشگاه‌ها است تا دانشجوها بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

 

 

تفاوت کافه با کافی شاپ در نوع سرو نوشیدنی و غذا?

تفاوت کافه با کافی شاپ در نوع سرو نوشیدنی و غذا

 

تفاوت در نوع سرو غذا و نوشیدنی: یکی دیگر از تفاوت کافه با کافی شاپ در نوع سرو غذا و نوشیدنی است زیرا همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم کافی شاپ محلی برای سرو وعده اصلی به شمار می‌رود اما در کافه افراد بیشتر برای گذراندن تایم نوشیدنی و غذا سفارش می‌دهند به همین خاطر نوع سرو در این دو مکان متفاوت است به این صورت که در کافی شاپ ها خیلی برای دیزاین و تزیین غذا و نوشیدنی وقت گذاشته نمی‌شود اما کافه‌ها این کار را با نهایت دقت و خلاقیت انجام می‌دهند.

 

تفاوت کافه با کافی شاپ در طراحی داخلی?

تفاوت کافه با کافی شاپ در طراحی داخلی

  1. طراحی داخلی: معمولا طراحی داخلی کافه ها دارک یا تاریک است اما محیط داخلی کافی شاپ ها اکثرا روشن است که این تفاوت کافه با کافی شاپ را می‌تواند به خوبی نشان دهد البته به معنای آن نیست که نشود محیط کافه‌ها را روشن طراحی کرد.

 

ویژگی‌های مورد نیاز برای یک کافه و کافی شاپ?

ویژگی‌های مورد نیاز برای یک کافه و کافی شاپ

ویژگی‌های مورد نیاز برای یک کافه و کافی شاپ خوب چیست

امروزه به خاطر استقبال بسیار زیاد مردم در هر کوچه و خیابانی می توان کافه و کافی شاپ پیدا کرد اما تنها تعداد محدودی از آنها حرفه ای محسوب می‌شوند در این قسمت می‌خواهیم بدانیم با توجه به تفاوت کافه و کافی شاپ، آنها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند.

 

ویژگی کافه و کافی شاپ حرفه ای?

ویژگی کافه و کافی شاپ حرفه ای

چند مورد از ویژگی‌های مورد نیاز برای کافه و کافی شاپ حرفه ای به شرح زیر است:

  • بالا بودن کیفیت نوشیدنی: اکثر افرادی که به کافه و کافی شاپ می‌روند به دنبال آن هستند تا یک نوشیدنی عالی را داشته باشند بنابراین اگر به کیفیت دقت کافی نشود در مدت زمان کوتاهی نا رضایتی مشتریان باعث کاهش اعتبار کافه و کافی شاپ می‌شود.
  • چیدمان جذاب و زیبا: با وجود تفاوت کافه با کافی شاپ باید هر دوی آنها در چیدمان داخلی نهایت دقت و توجه را داشته باشند زیرا مشتریان برای صرف غذا و نوشیدنی نیاز به یک محیط آرام و دوست داشتنی دارند.
  • طراحی منوی مناسب: طراحی یک منوی مناسب برای کافه و کافی شاپ می‌تواند بر میزان سفارش مشتریان تاثیر مستقیم داشته باشد به همین خاطر بهتر است کمی ایده و خلاقیت در طراحی منوی کافه یا کافی شاپ اعمال شود.
  • دارا بودن بارییستای حرفه ای: وجود باریستای حرفه ای برای هر کافه و کافی شاپی لازم و ضروری است زیرا کیفیت نوشیدنی‌ها به میزان زیادی به مهارت و تجربه باریستا بستگی دارد به همین علت از استخدام باریستاهای بی تجربه خودداری کنید یا قبل از شروع به کار برای آنها دوره آموزشی برگزار نمایید.

منبع:

https://virgool.io/@takashpazz/%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%81%D9%87-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D9%BE-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-m4d1elauymix

?